Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







søndag 19. juli 2015

GMM, Belgia, dag 3

To herlige dager var altså gjennomført og vi var fortsatt i fin-fin form. Dette hadde nok noe med at vi brukte VIP-losjen og at vi hvilte oss godt på formiddagen. Hadde aldri klart å gjennomføre dette om vi skulle ha stått på marka. sammen med 50-75000 ville hard-core metallfans! Er ikke akkurat ungdom lengre, og rekonvalesensen etter lengre tids sykdom og behandling for ME/Søvnapnè er såvidt begynt. Må bare si at jeg er kraftig imponert over den harde kjerne som ikke bare oppholdt seg ute på matta, men som i tillegg bodde på festival-campen. De kan ikke ha sovet ETT sekund disse nettene!!



Det begynner å fylles opp foran scenene


Brukte litt tid på markedet, men klarte ikke å kjøpe noe der, det var rett og slett FOR mye å velge i der! Alt fra nøkkelringer, t-skjorter, luer, smykker og fandens oldemor! Neste gang må jeg ha med ekstra koffert og penger, for det var utrolig mye tøft! 

Søndag og siste dag hadde dette oppsettet; 
Pop Evil, Like a Storm, Tremonti, Betraying the Martyrs, Black Stone Cherry, Parkway Drive, Papa Roach, Airborne, Lamb of God, Mororhead, Whithin Temtation, Scorpions, og Faith No More.

Vi kom vel sånn ca. midt i Airborne sitt sett, og det var rimelig "glissent" i forhold til dagen før, hvis det går an å si det, men stemningen var tydeligvis stigende. Mens vi hørte på Airborne tok vi turen bort til det spesial-øl teltet for å smake på flere typer Belgisk kvalitets-øl. Du kan si at Stutt-tjukken hadde fine dager i Belgia ;-)



Vårt første band denne dagen ble altså Motorhead. Hadde null forventninger til Lemmy og gutta, men både jeg og dattra mi fikk oss en behagelig overraskelse igjen. Full trøkk, ikke minst av trommisen som leverte en dritbra solo. Selv Lemmy var i storform! Mannen må jo snart begynne å bruke bleier igjen!


Lemmy himself! Glad jeg fikk oppleve dette før det ble for sent. ;-) 


Mens andre band, Whithin Temptation leverte varene på Main 2, gjorde Scorpions seg klare på Main 1.Jeg og Stutt-tjukken koste oss med godt øl og litt tapas. Dattra drakk en øl med bringebær-smak, av alle ting, men som selv JEG synes var god! Whithin Temptation likner en god del på Nightwish, men leverte bra trykk og fin "fantasy-rock" som jeg stiftet bekjentskap med for første gang. I følge dattra, som kjente til dette bandet fra før, kjørte de nok det tøffeste settet. Noe som sikkert var det riktigste å gjøre i dette selskapet. Dette bandet skal jeg sjekke ut mer. Den kvinnelige vokalisten, Sharon den Adel fra Nederland, har en utrolig fin stemme! Dette bandet beskrives som gotisk/symfonisk metall, og passer fint til filmer som Ringenes Herre og andre fantasy-filmer. Anbefales!

Denne fremførte de, men jeg synes denne låten fortjener best mulig lyd for de som ikke har hørt de før. https://youtu.be/awvqIi427_A?list=PLv5qd8UVMSO3E8scA8Sm2lFzSVF0ZgBgc (Xcibit sitt bidrag ble sendt over storskjerm)


Høye lyd/lys-tårn sørget for fantastisk stemning. Mulig de kontrollerte den fantastiske lydkvaliteten herfra også. Under sees høytalerne som sikret god lyd bakover til de som stod bakerst. Det hele var utrolig godt organisert! Kanskje også derfor artistene leverte så bra! Feedback fra publikum var også helt fantastisk. 

Kvelden toppet seg med dette bandet, for vår del i alle fall:

 Scorpions!! 

Nok en gang skulle gamlegutta imponere både meg og den yngre garde! Låtene satt som et skudd, og stemmen til Klaus var mer solid enn noen gang. God-låtene haglet, og gutta sprudlet. Nok en super trommesolo dukket opp. Dette var mer enn forventet, og vi dro mett og fornøyd tilbake til hotellet. Vi droppet glatt Faith No More, for vi var fulle av nyyyydelige øyeblikk etter 3 "harde" dager. Vi hørte de på vei ut (taktikken var jo også å slippe den verste køen ut). De leverte nok varene DE også! 



Oppsummert: Graspop Metall Meeting, Dessel i Belgia kan bare anbefales på det sterkeste! På 20'nde året er det klart de har opparbeidet seg solid erfaring, noe som ble gjenspeilt i fantastisk god lyd, sprudlende (med noen få unntak) artister, logistikk uten av en annen verden. Drar gjerne tilbake senere. I følge folk som har vært der opp igjennom årene, drar de alltid solide band, og mange nye får gjerne et løft der. ROCK ON!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar