Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







tirsdag 8. mars 2011

Det er ikke lett å komme i gang....

Det er ikke så lett dette, etter å ha vært satt ut av sykdom i hele høst, har formen rast nå voldsom. Var liksom i gang i fjor med fotballtreninger to ganger i uka, styrketrening og turer i fjellet. Kan det ha noe med alderen å gjøre? Vel er jeg bedagelig anlagt, men det får da være måte på! I tillegg har jeg en følelse av ikke å være helt kvitt de infeksjonene jeg hadde i høst.

Stutt-tjukken har i alle fall "klamret" seg til at det må være noe feil med meg og at jeg dermed bare må forholde meg rolig......Jeg har ikke akkurat kunnet motsi han heller, men i det siste har blodsukkerverdiene lagt litt for høyt etter min smak og nå kjenner jeg at det brenner litt under føttene! Å pådra seg diabetes har jeg i alle fall ikk lyst til! Jeg vet så alt for godt hvilke livsstilssykdommer som kan renne på om jeg ikke tar meg på tak!

Derfor heiv jeg meg rundt på lørdag og tok meg en joggetur og ei lita styrkeøkt. Å som Stutten bærte seg! Nei, dette var vondt! Bare å gi opp med en gang! Nei, nå har jeg lagt hodet på blokka og har akta å gjennomføre en aldri så liten livstilsendring! Først i dag kjenner jeg at jeg kan trene styrke igjen. Gangsperra satt skikkelig, og Stutten gjør så godt han kan for å holde igjen; "kan kanskje være lurt å vente litt, kanskje til over helga...?" Nå nei du, her skal fiskebollene tilføres kraft. Om jeg greier, kommer jeg tilbake med hvilke øvelser og opplegg jeg har tenkt å kjøre fremover etter økta.

3 kommentarer:

  1. Heia! ser at du rener forskjellig men det kan også være greit å forandre kostholdet samtidig: har sett litt på lavkarbo diett, kan kanskje være noe for deg??
    her er i allefall en midda som er lavkarbo og som var veldig god:)

    Fisk / 2 porsjoner


    400 gram torskefilet

    salt

    grov-kvernet peppermix

    50 g ost, vellagret

    1/2 ss sennep, grov

    1 ss kremfløte

    urtemix (gressløk,persille, pepper, koriander, chili,)

    Bland sammen revet ost, sennep fløte og urtemix



    Legg fisken i en smurt ildfast form salte og pepre og legg oste og sennep blandingen oppå fisken.

    Sett i ovnen ved 180 grader i ca 20 min



    Tomat salat



    Tomater

    oliven

    rødløk

    salt

    pepper

    basilikum

    olivenolje



    Skjær tomater i skiver og legg de på smurt aluminiumfolie -dryss over salt, pepper og basilikum og hell noen dråper olje over det hele

    Legg tomatene i ovnen med fisken siste 10 min

    Hilsen søss<3<3

    SvarSlett
  2. http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/tilberedt-mat


    Dette er linken til en tabell som viser deg hvor mye karbohydrater som finnes i maten så kan du legge opp en meny som lett kan følges, igjen hilsen søss;D

    SvarSlett
  3. STÅ PÅ, Det ska æ prøv. Har starta mange ganga, ska start igjen på mandag. Så flenk som du bli æ aldri, hakke "muskla" te sånt, men vækta må ned på denne fronten også.
    Stor stå på klæm fra store lisj tanta.

    SvarSlett