Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







fredag 11. mars 2011

Mangt skal vi møte, mangt skal vi mestre forts...

Vår beste dag. Klarer bare ikke å få denne sangen ut av hodet. Kjører den på konstant repeat, noe som er svært ulikt meg. Kan jo hende at det har noe med livssituasjonen min for øyeblikket. Det har gått skikkelig opp for meg at noe må gjøres med helsa, og har fått en voksende indre glød i meg. Det er liksom NÅ eller aldri!

Nå er vi på enden av første uke, og jeg har klart å trene 3 ganger siden lørdag. Har klart å holdt meg unna godteskuffa, eller æh...., Stutt-tjukken har lurt seg til et par små biter sjokobiter, og i går var det bursdagskake på jobb (men jeg var flink og tok bare et lite stykke, i motsetning til før, da ville det nok blitt både to -og tre) . Sukk! Må vel bare ha tålmodighet med den fyren! Han har fått viljen sin så alt for lenge, og har vel ikke tenkt å gi slipp så lett.......

Vil benytte anledningen til å takke for oppmuntring og støtte så langt, og vil kommentere noen av innleggene;

Sigurd: Kettlebells er sikkert kult, og det kan godt hende jeg anskaffer meg noen, men Stutten sier det kan være skummelt - han er hellig overbevist om jeg kommer til å miste dem og ramme både vegger, ting og folk, så jeg bør vel vente til jeg får opp styrken (he-he).

Thomas: Har ikke kommet skikkelig i gang med langkjøringene ennå, men vil nok ligge på like over 130 i puls (for å få noe effekt) og satse på å jogge opp mot en time. I begynnelsen, nå, vil jeg ta opp fotballtreningene igjen. Der vil jeg forsøke å holde dampen oppe (Det eneste Stutten godkjenner for tiden, da vi begge trives best med dette) gjennom hele økta, altså 1-1,5 time. Så snart snøen er helt borte opp igjennom fjellsidene her, finnes det kilometre med tøffe stigninger som skal brukes til både sykling og intervaller. "Heldigvis" sier Stutten, "er nå det ennå en stund til". % av 1RM, er fakisk ikke sikker (har ikke kjørt test på dette ennå), men tror nok at jeg vil ligge på opp mot 70-80 når jeg kommer skikkelig i gang. Nå er det vel ca. 60%, kanskje tett på 70, er ivrig nå og kjenner at jeg må bremse litt for å ikke brenne alt kruttet allerede ;-)

Søs: Lavkarbo diett, tja, er generelt skeptisk til alle former for dietter(Stutten nikker fælt). Kan jo bli en diskusjon her i dette forumet hvorvidt det kan være lurt. Men som jeg har sagt tidligere; karbohydratene skal reduseres! F.eks skal jeg begrave nugattiboksen og tære på det som er igjen i skap -og skuffer før det kjøpes noe nytt - og bare på freda`n ;-)

Store lisj tanta mi: det er nå bare du selv som bestemmer hvor flink du vil bli ;-) Skal skissere et annet styrketreningsopplegg som vil gi deg muskler senere.

For å sitere Erik Bye igjen: " Dagen i dag, og dagen i morgen skal bli vår beste dag"......I morgen kommer mor sjøl hjem :))

1 kommentar:

  1. Må bare si at æ digga Stutt-Tjukken:-)Han e KONGE!!
    Lykke til:-)

    Hilde:-)(gammel flymek fra bodø)

    SvarSlett