Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







torsdag 7. mai 2015

1, eller 2 steg tilbake?


 
I går ble det en skikkelig late-dag, orket ikke å gjøre noe som helst. En senreaksjon etter siste tur, antakeligvis. Stutt-tjukken overtalte meg sågar til å ta en øl når jeg skulle se fotball på tv. Han drista seg på at jeg skulle ta en til, OG finne frem litt snacks. Må vel innrømme at det ble et par never med saltstenger også ja. Synes kanskje synd på meg selv, eller så mente jeg at det ikke kunne skade SÅ mye. Slik holder han på Stutt-tjukken.
 
 
Uansett: jeg fikk god tid til å tenke igjennom en del ting. Jeg må finne ut en strategi for å "overhøre" denne "djevelen" på skuldra. Det gjelder å tenke over om jeg egentlig trenger noe av det jeg plutselig får så lyst på. Kan jo hende jeg heller burde ta et knekkebrød. eller to? Kanskje jeg burde sette meg inntil kjæresten å kysse litt, gi henne litt oppmerksomhet i stedet? ;-)
 
Ok, dette blir strategien fremover;
  1. Hvis jeg "plutselig" skulle befinne meg fremfor kjøleskapet, eller rotende i skuffer og skap etter noe søtt, må jeg huske på å spørre meg selv følgende; Er det lenge siden sist jeg spiste, eller er jeg egentlig bare litt sulten?
  2. Hvis jeg er mett, og dette bare er "stutt-tjukken" som skal pådytte meg noe jeg ikke trenger, må jeg ha en "avledningsmanøver" klar. Kanskje ta tak i noe i huset, ordne i hagen, vaske bilen, kysse med dama, kanskje GÅ en tur ;-)
  3. Unngå å ha så mye unødvendig liggende i skuffer og skap.
  4. Planlegge handlingen bedre, slik at dette ikke skjer.
Flere tips?
 
Neste innlegg skal handle om Målsettinger........
 
PS! Denne senreaksjonen jeg snakket om; den sendte meg ikke i seng som for bare uker siden, var bare "lat". Så det er Hope in hænging snore ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar