Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







fredag 15. mai 2015

Søvnlab.

Oops! Så dagene flyr. Onsdagen gikk til sykehusbesøk og shopping med dattra. Jeg har slitt med å tilpasse pustemaska jeg bruker om natta, og tiden var inne for å få eksperthjelp. Jeg verker etter å bli frisk, og det å våkne 3-4 ganger om natten fordi maska lekker, eller "fyrer" opp trykket for å sikre åpne luftveier hjelper ikke akkurat. Våkner blytung i hodet og kropp, og kommer meg ikke særlig før langt utpå dagen. I tillegg hadde det begynt å surkle noe forferdelig i maska og slangen fra CPAP-maskinen.

Sykehuset ligger 2,5 timer unna (heia helsenorge!!) og bare det å kjøre strekningen er slitsom i seg selv, med mye elendig vei. Å følge ungdommen på shopping er jaggu som en hel treningsøkt også! Vel, uansett var det viktig å få tatt den turen. Nå ble både maskin og maske justert, og de siste to nettene har jeg bare tatt av maska 1 gang i løpet av natta. Så jeg fortsetter å teste Cpap noen måneder til. Har virkelig tro på dette.

Ellers har jeg vært mye utendørs, Nydelig vær og innkjøp av gressklipper har bidratt til mye aktivitet i hagen. En liten spasertur med fotoapparatet har det blitt også. Var meningen å gå en 1,5 timers gåtur i dag, men måtte hjelpe dattra mi med en del gjøremål istedet. Stutt-tjukken hadde selvfølgelig ikke noe i mot det. Satser på å få gått den i løpet av helga i stedet.

Ha en sprek og trivelig helg folkens! :)

Legger ved noen nydelige bilder av en Mandarin-and som har forvillet seg til bygda. En ordentlig spradebass :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar