Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







søndag 31. mai 2015

Ut på tur?

Nå kjemper jeg litt med Stutt-tjukken, men føler at jeg skal klare å stå i mot i dag. Har tenkt meg på en litt lengre tur i dag, ganske så snart. Turen skal ta sirka 2-2,5 timer tur/retur, og jeg skulle vært av gårde allerede. Jeg sliter fortsatt med denne pustemaska, så jeg kom meg ikke opp så tidlig som jeg tenkte. Har hatt 4 netter der jeg klarer å motstå fristelsen til å ta den av, bank i bordet! Likevel våkner jeg litt et par ganger, og må KJEMPE mot en følelse av å få for lite luft. Det gjør at jeg ikke blir helt uthvilt, fortsatt. MEN, ok, når stod jeg opp på en SØNDAG før 11.00 for å gå på tur? Kan ikke erindre det, nei. 

Vel, nå er klokka 10, og jeg er i gang med frokosten, som er havregrøt med banan og blåbær. Jeg er halvveis kledd i tur-klær, og skal bare klargjøre kameraet og drikke litt kaffe, før jeg stikker. ca. 3 timer etter planen, men det er fordi søvnen, som sagt ikke har vært optimal, og fordi S.T prøver å fortelle meg at dette blir for langt, det blir for kaldt. Det blåser og kan fort bli regn. Vel, jeg får ta mange pauser, og ha med meg ekstra klær. HA! Denne turen SKAL jeg gjennomføre! Bare vent å se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar