Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







tirsdag 12. mai 2015

Dagen derpå

Jeg er vel i utgangspunktet ikke et "A-menneske", heller mer et "K-menneske". Jeg har i alle fall trodd det tidligere. Nå KAN det jo hende at jeg EGENTLIG er nærmere A, enn jeg tror, fordi jeg i mange år ALDRI har hatt en natt med dyp og god søvn pga mine søvnapnè. Uansett, i går gikk jeg til sengs FØR 23.30 - "Døds" sliten! Hadde vel vært klar for senga siden jeg kom hjem fra den 9,5 km turen kl. 18.30.

Typisk meg å presse meg for hardt. Var på vei til å gi meg halvveis opp den siste bratte bakken (Høljabakken, for de som er kjent i området), men var så nært tur-postkassen at jeg ikke kunne la være å fullføre. Selv om jeg hadde gått mye lengre enn hva jeg hadde trodd jeg skulle, ut fra form og at det var bare 2 dager siden sist. Pulsklokka viste 975 forbrente kalorier, og at jeg stort sett holdt meg godt innenfor det pulsområdet jeg hadde valgt meg.


Dette er bilder fra en gammel gård, og jeg tror den heter Flaten gard. Har sansen for slike gamle seter-bygninger.


Denne fossen ligger rett ved Høljabakken, og derfor tror jeg den heter Høljafossen. Kommer rett ut fra et hull i fjellet, kan det virke som, men det spørs om det ikke går et stryk bak berget til høyre for fossen. Sensommer har jeg tenkt å sjekke om det går å bade i denne kulpen, når det er mindre trykk i fossen. Føler meg privilegert som har så vakker, og til dels spektakulær natur så lett tilgjengelig. :)

Nå tror jeg at jeg må PÅLEGGE meg skikkelig restitusjon, og ikke la meg friste til en for tidlig tur igjen, ellers går jeg vel på en stjernesmell igjen. I mellomtiden blir utfordringen å ikke la Stutt-tjukken overtale meg til å spise snop, og annet som legger seg på "vaskeballen" ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar