Latsekk, driblebekk, eller rett og slett en sosekopp?

Jeg er en fyr som egentlig liker å være aktiv. Har spilt fotball siden jeg var bitteliten, og mønstrer matta en og annen gang fortsatt. Jeg har som så mange andre, pådratt meg vaskeball i stedet for vaskebrett (gud forby!). Jeg har lagt skylda på en enerverende fyr som hvisker forlokkende ord i øret mitt når jeg får akutt lyst til å røre på meg. Stutt-tjukken klarer for det meste å overtale meg til å roe ned, slappe av og finner på tusen unnskyldninger for ikke å trene. En EKTE Sofagris med andre ord!

Nå er ikke jeg så opptatt av å skaffe "six-pack", men finne min trivselsvekt og redusere risiko for livsstilssykdommer.

Ergo vil nok denne bloggen handle mest om hvordan en kan rive seg løs fra sofaen, på et nivå som de fleste kan relatere til. Jeg håper at jeg kan være med på å spre kunnskap om temaet og at man kan finne inspirasjon til å ta tak i seg selv.

Min interesse for
fotografering vil vel kanskje også skinne igjennom her,og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli "synset" litt om ett og annet ;-)







lørdag 30. mai 2015

SUKK!

Blir jo rene sytingen dette jo, men dagens innlegg viser bare hvor vanskelig det kan være å bli kvitt denne infernalske "djevelen" som lenker en til sofaen. 

Hadde planlagt en litt lengre tur i dag, men Stutt-tjukken er en luring. Var også bråkjekk når jeg chattet med en kollega i går. Jeg sa at jeg SKULLE ta turen i dag, men ifølge S.T kan jeg godt vente med turen, og jeg BØR vente med turen. Jeg må jo huske på at jeg tok meg ut på torsdag, og trenger hvile. Det er meldt regn og det er ikke spesielt varmt ute heller (akkurat som om jeg ikke har klær å ta på meg!). Dessuten kan jeg jo kose meg inne i varmen med å redigere bilder som kan brukes her. Dessuten må jeg finne frem utstyret (tursekk, turklær osv...), DET tar jo alt for lang tid, og det kommer til å bli kveld før jeg er klar til å gå ut.....

Jeg var ute en liten tur, for å kjenne på været. Det skal man bare ikke gjøre, for da blir varmen inne ekstra varm, kan du si.... Når man er gress-enkemann denne helgen i tillegg, er man jo ekstra fri til å gjøre som man vil. God mat, og godt drikke har man også tilgjengelig.....legger Stutt-tjukken raskt til. 

Får starte med å finne frem utstyr, og gå over det. Så får vi se hvor langt en kommer. Jeg skal i alle fall ut en tur, enten det blir en lang, eller en kortere.... Har noen gode foto-lokasjoner å gå til. I mellomtiden kan jeg legge til et bilde jeg tok på torsdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar